In het weekend van zaterdag 7 en zondag 8 oktober vinden de Dutch Media Week Xperience Days plaats. De zaterdag staat volledig in het teken van games tijdens de Xperience Days: Gaming & Esports. Op zondag 8 oktober gaan de studio’s van het Media Park in Hilversum open voor een kijkje nemen achter de schermen van diverse mediabedrijven en tv-studio’s
Gaming & Esports
Op zaterdag 7 oktober organiseert Dutch Media Week, in samenwerking met H20 en Power Unlimited, de eerste editie van de Xperience Days: Gaming & Esports.
Tijdens landelijke voorrondes hebben de beste Rocket League teams van Nederland zich gekwalificeerd voor de finale. Op 7 oktober strijden deze teams in Beeld & Geluid om bokaal en bijbehorende prijzenpot van de Rocket League competitie powered by Alienware. Verder worden er workshops en lezingen georganiseerd van onder meer Power Unlimited, Guerrilla Games en streamers als Marcella de Bie.
In het Mediamuseum van Beeld & Geluid opent die dag de tijdelijke tentoonstelling ’30 jaar Power Unlimited’ waarin je wordt meegenomen door 30 jaar gaming in Nederland.
Tickets zijn hier te bestellen.
Open Studio’s
Tijdens de Xperience Days: Open Studio’s op zondag 8 oktober kunnen geïnteresseerden een kijkje nemen achter de schermen van het Media Park. Zo zijn inder meer de studio’s van Omroep MAX, OP1, Khalid & Sophie, de decorhallen van Unbranded open voor publiek.
Op het Joop van den Endeplein vinden op het podium diverse optredens plaats en organiseren EO, AVROTROS en KRO-NCRV diverse activiteiten.
Inschrijven is gratis en kan via deze link.
Het bericht Dutch Media Week biedt kijkje achter Media Park-schermen verscheen eerst op Entertainment Business.

Frank schrijft altijd met een kritische blik en een diep begrip van de onderwerpen die hij behandelt. Hierdoor weet hij zijn lezers altijd te boeien en aan te zetten tot nadenken.